loading...
سرور جوانان اهل بهشت
حسنی ام بنویسید به روی کفنم بازدید : 37 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

رسول الله صلى الله عليه و آله: لما سأ له يهودي عن وجه تسميته بمحمد وأحمد وأبي القاسم وبشير ونذير وداع؟ : أ ما محمد فإني محمود في الأرض، وأ ما أحمد فإني محمود في السماء، وأ ما أبو القاسم فإن الله عز و جل يقسم يوم القيامة قسمة النار. فمن كفر بي من الأولين والآخرين ففي النار، ويقسم قسمة الجنة. فمن آمن بي وأقر بنبوتي ففي الجنة. وأ ما الداعي فإني أدعو الناس إلى دين ربي عز و جل، وأ ما النذير فإني انذر بالنار من عصاني، وأ ما البشير فإني ابشر بالجنة من أطاعني.

 

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله در پاسخ به سؤال مردى يهودى از علت نامگذارى ايشان به محمد و احمد و ابوالقاسم و بشير و نذير و داعى: اما محمد، از آن روست كه من در زمين ستوده ام. اما احمد، از آن روست كه من در آسمان ستوده ام. اما ابوالقاسم، از آن روست كه خداوند عز و جل روز قيامت قسمت آتش را جدا مى كند و هر كه، از اولين و آخرين انسان ها، به من كافر شده باشد جايش در آتش است و قسمت بهش را جدا مى سازد و هركه به من ايمان آورده و به نبوت من اقرار كرده باشد، جايش در بهشت است. اما داعى، از آن روست كه من مردم را به دين پروردگارم عز و جل دعوت مى كنم. اما نذير، از آن روست كه هركس نافرمانيم كند او را به آتش بيم مى دهم و اما بشير، از آن روست كه هركس اطاعتم كند، او را به بهشت بشارت مى دهم.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند : من احب الحسن و الحسین فقد احبنی و من ابغضهما فقد ابغضنی » « هر کس حسن و حسین را دوست بدارد، همانا مرا دوست داشته و هر کس آنها را دشمن بدارد، پس البته مرا دشمن داشته است ». .... با ذکر منبع کپی آزاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 382
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 714
  • بازدید سال : 3,836
  • بازدید کلی : 116,879
  • کدهای اختصاصی

    کد لوگوي سه گوش گوشه نما

    السلام علیک یا اهل بیت النبوه
    فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک

    Share/Bookmark

    نمایشگر آمار آلکسا

    سايت رسمي سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com

    سرور جوانان اهل بهشت

    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    پشتیبانی

    ابزار هدایت به بالای صفحه